21 iunie 2017

Vinurile Adegamãe (Regiunea Tejo)





Vi-am mai spus ca ador vinurile? E una din pasiunile mele-sa beau un vin bun intr-o companie la fel de buna. In ultimii ani am avut ocazia de a incerca vinuri foarte bune, de calitate si totodata am invatat sa disting castele, tipurile si cum sa le beau corect in functie de mancare, perioada si temperatura. Totodata am descoperit ca vinurile portugheze sunt fantastice si mereu sunt surprinsa de cate un nou vin degustat.

Personal prefer vinul rosu , iar vinul alb trebuie sa fie deosebit de bun sa imi starneasca interesul. Anul acesta  am descoperit si degustat unele vinuri de la casa de vinuri Adegamãe din regiunea Tejo (de langa Lisabona). Ei au sponsorizat un eveniment aici in Santarém (Festivalul National de Gastronomie ) unde au servit vinurile casei in restaurantul Lucky 13-un restaurant unde au gatit unii dintre cei mai vestiti chefi culinari portughezi timp de o saptamana. Sotul meu a lucrat aici cu scoala la care e chef si astfel am avut ocazia sa gust cateva din vinurile despre care va voi vorbi .Preferatele mele sunt vinul alb Dory (rezerva), vinul rosu Dory (2014), monocastele Touriga Nacional, Merlot si Cabernet Sauvignon.




https://www.facebook.com/search/top/?q=lucky%2013%20adegamae

ADEGAMÂE


Situata in regiunea vinicola Tejo (in apropiere de Lisabona) , la Quinta de Archeira instalatiile casei de vinuri Adegamãe au o suprafata de peste 30 de hectare de podgorii si o capacitate de productie de 1,2 milioane de litri pe an, oferind in acest sens o gama completa de vinuri. Aici se produc vinuri de foarte buna calitate si la preturi pe masura. De aceea se gasesc destul de greu in supermarketurile locale (dar nu imposibil).

Vinuri:


  • Dory-2014 (Reserva)- vin alb -e in topul preferintelor mele si a fost premiat vinul anului 2016 la nivel national (a primitde asemenea si alte premii internationale ). E un vin alb sec, cu aroma citrica amestecata cu aroma de pere si miere, avand  un gust elegant . Cu alte cuvinte un vin wow! Principalele caste ale acestui vin sunt: celebrul Alvarinho (din care se face si vinul verde), Viosinho si Chardonay. Se serveste cu peste sau fructe de mare si cu branzeturi moi, deloc puternice. O sticla aici in Portugalia costa in jur de 12 euro.




  • Dory 2014 -vin rosu- are castele mele preferate : Touriga Nacional (cea mai buna casta de vinuri portugheza), Tinta Roriz, Syrah, Merlot. The best of the best...Toate astea impreuna ii dau  un gust distinct, deosebit de parfumat si elegant ina celasi timp.Are culoarea rubinului si se recomanda sa fie servit cu carne sau cod bacalhau. Costa in jur de 5 euro)
  • Adegamãe-Monocastas (Vinurile Albe: Alvarinho, Chardonnay, Riesling,Sauvignon Blanc,Viognier si vinurile rosii: Petit Verdot, Pinot Noir, Touriga Nacional,Cabernet Sauvignon, si Merlot) sunt vinuri exceptionale fiecare. 



  • Pinta Negra-are vin alb, rozé si rosu -sunt vinuri curente, accesibile la pret (doar 3 euro sticla) si destul de bune in opinia mea. Si se poate cumpara in box de 3 litri pentru consumul zilnic.

  • Terroir- aceste vinuri sunt din gama top a casei Adegamãe. Costa intre 40 -100 euro sticla si sunt colectii deosebite pentru buzunare pe masura. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu