30 octombrie 2017

Retrospectiva verii


   
Calendaristic e toamna tarzie dar vremea de afara inca aduce a vara. Daca nu ar fi reinceperea rutinii din timpul anului scolar si data zilnica scrisa in coltul stang al tablei as spune ca inca suntem in vara . Cred ca e primul an in care toamna si vremea rece intarzie atat sa vina-ploaia se incapataneaza sa se lase inca asteptata si incendiile incep sa fie din ce in ce mai multe. Intr-un fel nu mi-e dor de frig, de ploi dar face lipsa si asta. In plin octombrie recent  am avut 38 grade aici in Santarém-insuportabil-mii de muste au invadat casa si imprejurimile si la stiri vad doar incendii.Temperaturi de 30-34 grade inca se mentin  chiar si la inceput de noiembrie.
      Desi mi-am propus de atatea ori sa scriu in blog in timpul verii am tot amanat -din lipsa timpului uneori dar si din dificultatea de a exprima toate noutatile si experientele intamplate in aceasta perioada.

  • Nu am intentia de a povesti toate amanuntele verii dar nu pot sa nu povestesc zilele minunate de plaja avute cu sora mea in iulie-un obicei deja pentru noi sa ne petrecem cel putin o saptamana aici impreuna-colindand plajele  si orasele din imprejurimi si bucurandu-ne de intalnirile noastre la maxim. Distanta in loc sa ne indeparteze ne-a apropiat tot mai mult in ultimii ani si e atat de bine sa treci impreuna cu familia peste clipele dificile ale vietii. Deci si anul acesta inca am mers la plaja din Peniche-prima noastra dragoste la ocean, unde am mancat iar si iar minunatul burger si am baut sangria . Dar anul asta parca am preferat Foz do Arelho. A fost atata de fain aici!!! Am descoperit un bar perfect de plaja unde in fiecare dimineata ne sorbeam cafeaua cu spuma. Prietenul sorei mele nu se mai satura de plaja asta, de oceanul salbatic de aici si de soarele (care l-a ars la propriu). De data asta i-am dus in nord la socrii mei in regiunea Cantanhede si am trecut prin Coimbra , Costa Nova, Mira.S-a lasat cu un concert God Save the Queen la Expofacic. Bineinteles ca  nu am sarit peste vizita in Lisabona, revazand aceleasi locuri si monumente ca in fiecare an . E haios sa vezi poze din fiecare an facute in acelasi loc. Deci a fost o saptamana plina si super!
  • A doua parte a vacantei am petrecut-o cu familia mea portugheza.Vacanta asta am planificat-o cu luni in urma si am ales ca destinatie plaja din Fuengirola  din sudul Spaniei. Am ales Mediterana datorita faptului ca apa este mai calda decat oceanul si se poate intra in apa . Si sincer e prima data cand mergem in numar atat de mare in concediu .A fost un  concediu de relaxare si odihna, zilnic stat la  plaja cu burta la soare. Ne-am inteles foarte bine si am profitat la maxim de mancarea spaniola ,de soarele si  de marea calda.
  • Si nu in ultimul rand, tot vara asta am avut parte de alte surprize-am reluat legatura cu fetele mele. Ce e drept a fost un reinceput ciudat, dureros,cu multe semne de intrebare si indoieli-dupa toti anii astia in care m-am lovit de respingere, ura, razbunari si frustrari nu pot sa nu dau un pas inapoi si sa nu cantaresc foarte bine motivele acestei apropieri. Dar aceasta e alt subiect-foarte delicat si confuz. Important e ca exista o poarta deschisa si ca pot sa schimb chiar daca doar cateva cuvinte cu fetele mele si incepem sa ne acomodam unele cu altele intr-un fel sau altul. Timpul si intalnirea noastra din Decembrie vor spune mai multe. 
     Deci am avut o vara plina, frumoasa-dar ca sa fie perfecta a lipsit ceva: sa fie si fetele mele cu mine. Asta e un vis al meu-sa imi petrec vacantele cu ele si nu numai- sa faca parte din viata mea total si sincer. Poate itnr.o zi...
     Si acum, incet incet intram in epoca Craciunului- se pare sarim din vara in iarna direct . E inceput de Noiembrie si purtam maneca scurta si sandale inca. Sunt 34 grade afara si seara e atata de placut . O sa imi fie curand dor de asta cu siguranta. E atat de bine vara....





La plaja-Foz de Arelho

Lisabona





                                                           
                                                                  Fuengirola









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu